Надійність – це ключова вимога до кожного банку в будь-якій країні, незалежно від його спеціалізації та набору послуг. Гроші несуть тим, кому довіряють. Та й позичати можна лише у добропорядних організацій, які гарантують чесну співпрацю протягом всього терміну роботи. В поняття “надійності” можна вкладати багато складових, та клієнтів передусім турбує виконання банком своїх зобов’язань, викладених в угоді.
Головні моменти, на які варто звернути увагу при виборі банку:
- фінансова стабільність;
- репутація;
- портфель послуг та їх умови;
- якість сервісу.
Фінансова стабільність банку проявляється через відповідність нормативам достатності капіталу та ліквідності активів. Їх не потрібно розраховувати самостійно, адже рейтинги банків на основі цих показників публікують незалежні аналітичні видання, а ще ці показники публікують на оновлюють на офіційному сайті Національного банку України.
Про репутацію банку також можна дізнатися із відкритих рейтингів, а також на офіційних сайтах фінансових установ. Наприклад, у відповідному розділі про банк Unex висвітлено інформацію про засновників та керівництво, історію створення банку, ліцензії, реквізити та корисні подробиці для акціонерів та користувачів. На основі такої інформації можна визначити тривалість роботи банку на українському ринку, джерела походження інвестиційного капіталу, його політику та спеціалізацію.
Оцінюючи репутацію банку також варто звернути увагу на його маркетингову активність. Наявність установи в інформаційному просторі – позитивний момент, що допомагає познайомитися із банком та розібратися у його пропозиціях. Проте надмірна реклама може свідчити про відчайдушні спроби залучити якомога більше капіталу від клієнтів, щоб втриматися у конкурентній боротьбі попри фінансову слабкість.
Основну увагу при виборі банку варто приділити послугам відповідно до бажаного напрямку співпраці:
- накопичення коштів;
- отримання кредиту;
- інвестування;
- обслуговування платіжних операцій;
- підтримки корпоративних потреб.
Найкраще обирати банк «на виріст», тобто із запасом корисних послуг, які можуть знадобитися у перспективі, адже повноцінно обслуговуватися в одній установі зручніше та дешевше, ніж у різних. Варто проаналізувати умови надання потрібної послуги, порівняти тарифи з конкурентами, перевірити наявність пільгових чи акційних пропозицій.
Важливе значення у оцінці надійності банку відіграє аналіз якості сервісу. Клієнтоорієнтованість проявляється через розвинену систему інформування, комунікації, прозорість умов надання послуг. Важливою перевагою є зручний мобільний додаток та деталізований онлайн-банкінг. Вони забезпечують безперебійний доступ до своїх рахунків, можливість термінового здійснення банківських операцій та відстеження руху коштів. Якісне обслуговування – також запорука безпеки, оскільки знижує ризик шахрайства за рахунок постійної комунікації із клієнтом та використання багатоступеневої системи кіберзахисту фінансової інформації.
Не менш важливий нюанс – доступність відділень банку та його банкоматної мережі, тарифи на здійснення операцій у терміналах інших банків. Це особливо важливо для клієнтів із віддалених регіонів або у випадку поганого зв’язку для виконання операцій онлайн. Додатково про зручність сервісів можна дізнатися від безпосередніх клієнтів банку, зокрема на відкритих тематичних форумах.
До оцінки банку варто підходити комплексно, розглядаючи його фінансову стабільність, імідж серед користувачів та вигідність умов надання послуг. Це дозволить сформувати об’єктивне розуміння надійності установи для безпечної та ефективної співпраці.