7 липня на засіданні Ради оборони ухвалили рішення про дозвіл на відновлення традиційного офлайн навчання у закладах освіти.
Про це повідомив голова Харківської ОВА Олег Синєгубов.
За яких умов буде можливим офлайн-навчання?
Офлайн навчання буде можливим лише за умови наявності в закладі освіти спеціалізованого укриття, що відповідає вимогам законодавства, та готовність системи оповіщення.
За умови реалізації цих заходів засновники закладів освіти та їх керівники мають визначити формат навчання у своїх закладах.
Рішення Ради оборони стосується дошкільної, шкільної, фахової, передвищої, вищої освіти.
«Наголошую, наявність спеціальних укриттів, що відповідають вимогам ДБН, готовність системи оповіщення, визначення шляхів евакуації, створення запасів води та медикаментів, проведення уроків безпеки щодо дій у разі повітряної тривоги є обовʼязковою вимогою», наголосив Олег Синєгубов.
В пресслужбі ХОВА роз’яснили деякі питання.
Чи потрібне додаткове рішення органів місцевого самоврядування чи достатньо того, що було прийнято сьогодні?
Рада оборони дозволила розпочати традиційне навчання. Але остаточне рішення приймають заклади освіти та органи місцевого самоврядування, які є засновниками цих закладів.
Скільки у Харкові таких укриттів? Чи будуть їх ще перевіряти і чиї це повноваження?
У закладах освіти по всій області 502 укриття, у Харкові найпростіших укриттів в садах 80 і в школах 131. Їх буде перевіряти спільна комісія ДСНС та ХОВА.
Чи передбачена можливість для батьків відмовитися від офлайн-навчання?
Так. Батькам запропонують написати заяву щодо бажаного формату освіти. Ймовірно, процес буде змішаним: коли частина класу навчається офлайн, а решта вдома онлайн. Або можливо, що офлайн проводитимуть тільки практичні заняття. Це мають вирішувати на місцях, враховуючи також думки батьків.
Це було одноголосне рішення?
Учасники засідання докладно обговорили це питання, обмінялися думками. У підсумку було прийнято спільне рішення.
Як планують розв’язувати питання зі швидкістю евакуації дітей до укриттів?
Громади мають приймати рішення, консультуватися з військовими на місцях, в залежності від безпекової ситуації в громаді, наближеності до кордону тощо.
Для дітей будуть проводити тренування, щоб відпрацювати процес переміщення в укриття до автоматизму. В укриттях облаштовують класи, щоб діти могли там продовжувати уроки. Такі приклади вже є, зокрема, у Харкові – в обласному ліцеї-інтернаті «Обдарованість» та в Пісочинській громаді.