Цю ділянку траси М-03 Київ – Харків – Довжанський доведеться міняти повністю, зрізаючи верхній шар та перекладаючи його заново. Саме тут ямковий ремонт вже не допоможе. Хоча нині, в умовах воєнного часу, це єдиний спосіб утримувати українські дороги у проїзному стані.
Андрій Алексєєв, начальник Служби відновлення та розвитку інфраструктури в Харківській області
Водії скаржаться, що асфальт зійшов зі снігом. Місця ямкового ремонту ще працюють, ще стоять. Навколо них – старе покриття, воно руйнується, воно вже своє віджило. Просто тут воно руйнується, це старе покриття, місця ремонту вони всі на місці, але враження тут воно суцільне, тому єдиний вихід – повністю зняти цю ділянку і зробити суцільну карту ремонту.
Поки що шляховики працюють у борг. Хоча ситуація вже зрушила з місця – Кабмін вже виділив певні кошти на ремонт доріг в Україні.
Андрій Алексєєв, начальник Служби відновлення та розвитку інфраструктури в Харківській області
Наразі кабмін виділив частину необхідних коштів для утримання автомобільних доріг в розрізі всієї України. Чекаємо розпис між областями й тоді ми будемо знати суму, яка виділяється на Харківську область. Але запевняю вас, що Харківська область була і є в пріоритеті, тому ми очікуємо, що значну частину коштів направлять на Харківській область. Це підживить оборотні кошти наших підрядних організацій, які зможуть далі працювати. Я можу сказати, що навряд чи вистачить погасити навіть борги, які утворилися з кінця минулого року – початку цього, тому що навіть зимове утримання ми проводили все в борг, на тих ресурсах, які є у підрядних організацій. Але все ж таки це підживить і дасть нам змогу працювати далі.
Втім, на те, щоб гроші дійшли вже безпосередньо до виконавців робіт, потрібен час: можливо місяць, можливо півтора. Та цього моменту на Харківщині не чекають – працювати почали щойно дозволили погодні умови. Точніше, підкреслює Андрій Алексєєв, роботу тут і не припиняли.
Андрій Алексєєв, начальник Служби відновлення та розвитку інфраструктури в Харківській області
Не дивлячись ні на що, ми працювали наприкінці лютого і в березні 22 року і ми продовжуємо працювати і зараз. Тоді були інші обставини, війна. Наразі те, що не вистачає ресурсів. Але ми все ж таки працюємо, підкреслюю на цьому.
За підрахунками фахівців, тільки на цей відрізок дороги довжиною 40 кілометрів від Харкова до Валок потрібно близько 120 мільйонів гривень.
Андрій Алексєєв, начальник Служби відновлення та розвитку інфраструктури в Харківській області
Щодо цього напрямку автодороги М-03 від Валок до Харкова ми плануємо, якщо нам, звісно, дозволить погода, до 15 березня зняти аварійність на цьому напрямку. Роботу ми звичайно будемо продовжувати й далі, тому що є і не аварійні ямки, які потрібно іншими матеріалами, іншими технологіями ліквідовувати, значно дешевшими, ніж асфальтобетон. Тому що всі матеріали на асфальтобетон привозні зараз, це надто дорога технологія і ми будемо продовжувати ці роботи й далі на протязі всього сезону. Але основні аварійні ями ми приберемо до 15 березня. такий план. якщо нам нічого не завадить.
Ані у техніці, ані у людях наразі немає потреби – всього вистачає. Тож відремонтована ділянка подовжується буквально з кожним днем, до того ж сприяє й погода.
Едуард Ігнатенко, майстер ділянки Автомагістраль
Техники много, звено с фрезой, асфальтоукладчик идет за нами, техника работает. Много работы, в среднем, тонн 100 плюс-минус в день кладут. Для ямочного ремонта это нормально.
Так само, поки що в борг, працюють і на інших дорогах області – перш за все, на Кільцевій в напрямку Балаклії, Безлюдівки, на межі з Полтавщиною. А от ті дороги, що встигли капітально відремонтувати напередодні повномасштабного вторгнення, проявили себе дуже добре, кажуть дорожники. Навіть там, де пройшли колони військової бронетехніки, покриття встояло.