Міністерство юстиції завжди відкрите для громадян

Автор АТН

Про стан з розгляду звернень громадян в Міністерстві юстиції України прес-службі розповів начальник Управління розгляду звернень та прийому громадян Юрій Процан. Який сказав, що в першому півріччі 2005 року на розгляд в Міністерство надійшли 21 тисяча 283 звернення громадян, що на 6 тисяч 72 звернення більше, ніж торік. Керівники Міністерства прийняли 1 тисячу 915 громадян ( в 2004 році – 1 тисячу 351 особу). Серед них особисто з Міністром та його заступниками спілкувалися 115 громадян, в минулому році вони прийняли лише 69 осіб.

Юрій Процан зауважив, що серед розглянутих структурними підрозділами Міністерства звернень, значну кількість, а саме 12 тисяч 33, складають скарги, які надійшли з питань виконання судових рішень та інших органів чи посадових осіб. Він підкреслив, що це на 4 тисячі 346 скарг більше, ніж в минулому році. Затримка з виконанням судових рішень щодо стягнення коштів та аліментів викликала дорікання з боку 4 тисяч 375 та 982 громадян. Проте, є незначне зменьшення таких скарг у порівнянні з першим півріччям 2004 року. Натомість, кількість скарг з інших питань щодо виконання судових рішень збільшилась з 1 тисячі 458 того року до 6 тисяч 676 у цьому році.

Керівник Управління поінформував про роботу зі зверненнями громадян у кількох структурних підрозділах Міністерства юстиції. Так, до Департаменту державної виконавчої служби протягом першого півріччя 2005 року надійшли на розгляд 7 тисяч 664 звернення, що на 23 меньше тогорічного показника. З них 211 звернень задоволено, а в 5 тисячах 741 випадку громадяни отримали правове роз’яснення. За результатами проведеного аналізу роботи із зверненнями в Департаменті встановлено, що 5 тисяч 736 звернень громадян є необгрунтованими. Адже, державними виконавцями вживалися всі заходи, передбачені чинним законодавством, спрямовані на примусове виконання рішень судів. Серед причин необгрунтованих звернень спостерігається тенденція до збільшення кількості підприємств-боржників, щодо яких порушено провадження у справі про банкрутство або майно яких знаходиться у податковій заставі. Також, розгляд звернень щодо стягнення коштів з боржника ускладнюється тим, що у виконавчих документах зазначаються відразу кілька видів виплат. У зв’язку з недостатністю бюджетного фінансування таких рахунків, вказані виконавчі документи тривалий час не виконуються або ж виконуються частково, що призводить до збільшення кількості скарг заявників.

Юрій Процан повідомив і про надходження обгрунтованих скарг. Кількість їх збільшилась з 32 в першому півріччі минулого року до 109 в цьому році. В Управлінні таке збільшення пов’язують з утворенням минулого року відділу примусового виконання рішень Департаменту державної виконавчої служби. За всіма обгрунтованими скаргами виявлені в ході перевірки порушення усунуті і до дисциплінарної відповідальності притягнуто 21 посадовця. За півтора року до державної виконавчої служби надійшло 15 листів-подяк від громадян щодо оперативного, результативного розгляду звернень. Разом з тим, відмічає Юрій Процан, робота зі зверненнями ще є недостатньою і потребує певних заходів. Одним з них є виїзд керівництва виконавчої служби для особистого прийому громадян на місцях. У цьому році здійснено 7 таких виїздів.

Начальник Управління розгляду звернень та прийому громадян поділився своїми спостереженнями та аналізом. За його словами, збільшилось надходження звернень громадян з питань діяльності судової системи України. Тут і оскарження рішень судів, тяганина при розгляді справ, скарги на дії чи бездіяльність суддів. В цьому році за перше півріччя їх надійшло вже 3 тисячі 405 звернень (у 2004 році було 1 тисяча 607). Також, збільшилось надходження скарг від людей на діяльність органів нотаріату та реєстрації актів цивільного стану громадян. Хоча, проведена перевірка виявила значну їх більшість необгрунтованими.

З метою усунення недоліків у роботі зі зверненнями громадян та її покращення, Юрій Процан рекомендував керівникам структурних підрозділів центрального апарату Міністерства юстиції усунути тяганину з розгляду заяв, а винних осіб у порушенні чинного законодавства з питань розгляду звернень громадян притягувати до відповідальності. Також, частіше проводити семінари для працівників підрозділів з покращення знання законодавства. Наказав співробітникам Управління надавати всебічну допомогу підрозділам Міністерства у питаннях роботи зі зверненнями громадян.

25/08/05

М І Н І С Т Е Р С Т В О Ю С Т И Ц І Ї У К Р А Ї Н И

Підписуйтесь на Telegram-канал “Новини АТН”

Ми використовуємо cookies! Добре Читати більше