Збій в «Київстар»: причини та наслідки

Зранку 12 грудня в роботі одного з найбільших мобільних операторів України «Київстар» стався технічний збій. Він уже вплинув на зв’язок, роботу банківських терміналів та системи оповіщення. В Компанії повідомили, що у мережі стався технічний збій, у результаті якого можуть бути недоступні послуги зв’язку та доступу в інтернет у частини абонентської бази.

Абоненти «Київстар» також не можуть перейти на інших операторів через внутрішній роумінг, повідомляє Громадське. У Мінцифри пояснили, що нацроумінг не працює через те, що мережа «Київстару» не може передати інформацію про своїх абонентів мережам інших операторів. Утім, там зазначили, що це тимчасова проблема, над якою активно працюють усі спеціалісти компанії.

Яка причина збою?

У компанії підтвердили, що стали жертвою «потужної хакерської атаки».

Оператор залучив правоохоронців і спеціальні держслужби для фіксації обставин і наслідків втручання в роботу. Як зазначається, персональні дані абонентів не скомпрометовані, фахівці працюють над усуненням несправностей. Міністр інфраструктури Олександр Кубраков висловив сподівання, що проблему розв’яжуть за кілька годин.

Зв’язок

Збій «Київстару» вже призвів до того, що абоненти оператора не мають мобільного та інтернет-зв’язку. Це означає, що не працюють і номери держустанов з картками «Київстару». Основною альтернативою мобільному зв’язку є стаціонарні телефони, або месенджери (якщо у вас є підключення до Wi-Fi). Скористатися інтернетом можна в «Пунктах Незламності».

У МВС зазначили: якщо вам за цей час треба звернутися до правоохоронців, це можна зробити особисто — підійти до найближчого управління поліції або пожежно-рятувальної частини, попросити про допомогу в поліціянтів на вулиці. Екстрені номери 101, 102, 112 працюють у штатному режимі.

Термінали й банки

Через збій також не працюють деякі термінали, як, наприклад, уже фіксували в Дніпрі. У Чернівцях попереджали, що можуть бути проблеми з оплатою проїзду в громадському транспорті через валідатор (втім лише при використанні банківської карти чи NFC).

У «ПриватБанку» пояснили, що деяка частина всіх банків, банкоматів та POS-терміналів працює на мобільних картках. Таким чином, збій впливає на роботу тих, де є картки «Київстару». Деякі банкомати також використовують мобільний звʼязок (але за банкоматною мережею максимальний відсоток АТМ, які використовують «Київстар», складає до 5%).

«Тобто на роботу банкоматної мережі це майже не вплинуло. Це те, що ми вважаємо, що максимальний ризик до 5% у нас. Банки використовують інших операторів. На частину мереж воно може вплинути, але не на всю», — пояснив речник «ПриватБанку».

Як відчувають на собі збій інші оператори?

У Vodafone повідомили, що отримали велику кількість звернень від абонентів «Київстару» щодо послуги нацроумінгу: «На нашому боці послуга працює коректно. Принаймні бачимо абонентів lifecell, зареєстрованих у нашій мережі за допомогою послуги національного роумінгу. Так само, абоненти Vodafone можуть реєструватися в мережі іншого оператора, наразі це також тільки мережа lifecell».

У lifecell зазначили, що зараз мають технічні складнощі у роботі свого застосунку та особистого кабінету, але відповідні спеціалісти займаються розв’язанням питання.

Похожие новости

Користувачі Київстар масово скаржаться на проблеми зі зв’язком

Київстар усунув нові проблеми зі зв’язком

У «Київстар» знову глобальний збій

Ми використовуємо cookies! Читати більше