На Харківщині громада замовила ремонт дороги підряднику з найдорожчим асфальтом

Автор Ксенія Кайдалова

Старовірівська селищна рада уклала угоду з ФОП Оганесян Борис Славикович щодо проведення ремонту доріг вартістю 4,88 млн грн. При цьому три більш дешевші пропозиції відхили.

Про це стало відомо під час моніторингу системи “Прозорро”.

Мова йде про поточний ремонт дороги вулиці Шкільна села Слобожанське, Красноградського району, Харківської області (ділянка від будинку №2 до будинку №20). Очікувана вартість закупівлі була 5 млн грн. На торги прийшли чотири учасника: ТОВ “ДРСУ Полтава”, ТОВ “Легіонбуд”, ТОВ “Мішем” та ФОП Оганесян Борис Славикович.

Три учасника торгів запропонували виконати роботи за суму від 3,1 до 3,5 млн грн. Тобто на півтора мільйона дешевше за очікувану вартість. Але всі три пропозиції замовник відхилив під різноманітними приводами.

Тож договір на роботи уклали з ФОП Оганесян Борис Славикович. У кошторисі Оганесян вказав, що ціна бітумної емульсії буде 31718 гривень за тонну, щебеню – 2694 гривні за кубічний метр, а асфальтобетонної суміші тип Б марка 1 – 9714 гривень за тонну.

На Харківщині громада замовила ремонт дороги підряднику з найдорожчим асфальтом 7
Ціни з пропозиції Оганесяна

І ось якраз ціна за асфальт є завищеною в порівнянні як з конкурентами, так і з середніми цінами на Харківщині та в Україні.

Так, ТОВ “ДРСУ Полтава” планували купувати асфальтобетонну суміш за ціною 4846 гривень за тонну, бітумну емульсію – 26650 гривень за тонну та 1860 гривень за кубічний метро щебенево-піщану суміш.

ТОВ “Мішем” закладав ціну асфальтобетонної суміші – 5270 гривень за тонну, щебеню – 1300 гривень за кубічний метр та 25000 за тонну бітумної емульсії.

ТОВ “Легіонбуд” закладав ціну асфальту на рівні 5784 гривні за тонну, щебеню – 2211 гривень за кубічний метр, а ось ціна бітумна емульсія була вказана 34426 гривень за тонну.

Варто зазначити, що ХАЦ неодноразово писав про контракти ТОВ “Легіонбуд” і ціна асфальтобетонної суміші також була на рівні до 6 тисяч гривень за тонну. 

Тобто Старовірівська селищна рада обрала підрядника, в якого ціна на асфальт на третину вище, ніж в середньому по Харківській області. 

Цю закупівлю для ХАЦ прокоментував Юрій Ніколов – редактор сайту «Наші гроші», який понад десять років професійно аналізує закупівлі. В останні три роки видання активно писало саме про закупівлі про ремонти доріг.

“Старовірівська сільрада зробила дуже хорошу річ – провела тендер по правилам, які передбачають розкриття цін на основні будівельні матеріали для ремонту доріг. Добре відомо, що ціна щебню, бітуму та асфальту в будь-якому ремонті дороги становить більше 60% від ціни усього ремонту. В даному випадку прозорість пропозицій учасників дала змогу побачити, що у всіх компаній, які пропонували виконати ремонт на третину(!) дешевше від очікуваної вартості – асфальт був вдвічі дешевшим від фірми, з якою зрештою і уклали контракт – від 4 900 до 5 800 гривень за тону. Тоді як у обраного переможця ціна асфальту в угоді сягнула 9 714 гривень за тону. Це дуже висока ціна, навіть «укравтодорівський» моніторинг показує, що найдорожчі ціни на подібні марки асфальту на Харківщині коштують максимум 8 тисяч гривень, і до того ж в області є і дешевші. Але на жаль пропозиції всіх трьох дешевших фірм мали деякі недоліки, і замовник мав право відхилити їх. І в результаті це дозволить переможцю торгів освоїти бюджет з максимальною маржою, бо він зробив мізерну знижку всього 2%. І в результаті завищення ціни асфальту та інших будматеріалів підряднику буде легко витягнути «маржу» з найменшими втратами. Бо якби він завищив обсяги робіт, чи ціни на роботу техніки та робітників – то йому б довелось платити більші податки. А з товарів зайвих податків платити не треба, і з ланцюжка перепродажів легко виводити гроші через компанії-«прокладки”, – відмітив Юрій Ніколов.

Борис Оганесян також є засновником ТОВ “Євродорбуд-Плюс”. І він як ФОП, і фірма в основному отримували підряди від Старовірівської селищної ради та Красноградського комбінату комунальних підприємств. 

Джерело: ХАЦ

Підписуйтесь на Telegram-канал “Новини АТН”

Ми використовуємо cookies! Добре Читати більше