Через бойові дії на Харківщині найперше приводять до ладу мостові споруди, потрібні для військової логістики та евакуації цивільного населення. Рух по восьми спорудах вже запустили. Відновлювальні роботи на мостах тривають під супроводом представників міжнародних інжинірингових компаній. Вони контролюють якість ремонту. Всі відремонтовані мости охороняються.
Андрій Алексєєв, начальник Служби відновлення та розвитку інфраструктури у Харківській області
Ті мости, які ми відновлюємо, вони беруться під охорону відповідними військовими частинами встановлюються РЕБи, тому що ну місто ж ніде не заховаєш, це ж апріорі споруда, яка знаходиться вище ніж рівень земляного покриву. Тобто її під землю не заховаєш. 00.26 + 00.42 ми цьому напрямку приділяємо значну увагу, тому що от вся дорога там 100 км, а під охорону береться лише міст або шляхопровід. Тому що всі 100 км можна вивести з ладу, знищивши 50-метровий міст.
Центральні дороги державного значення на Харківщини ремонтують підрядники – переважно в борг. Як повідомили в Службі відновлення, держава забезпечила третину коштів. І цьогоріч ситуація з оплатою робіт підрядників навряд чи покращиться.
Андрій Алексєєв, начальник Служби відновлення та розвитку інфраструктури у Харківській області
Зупинити ці роботи ми теж не можемо. В нас всього 2329 км автомобільних доріг державного значення на території області. P них 1829 підпадають під транспортні логістичні коридори того чи іншого призначення. Особливо критичні в умовах війни для нас 855 км. Критичні. Ця потреба підкреслена зверненнями військового командування, рішеннями Ради оборони.
Підрядні організації на замовлення Служби відновлення ремонтували торік переправи та рокадні дороги, паралельні лінії фронту. Роботи припинялись лише у разі загрози життю робітників, траплялись випадки ударів ворожих дронів по спецтехніці.
Андрій Алексєєв, начальник Служби відновлення та розвитку інфраструктури у Харківській області
Ми ж працюємо під наглядом хлопців зі Збройних сил, то вони час на нас виводять. Пошкодження техніки спостерігаються регулярно. Часто дуже підривається техніка на мінах, які залишаються після того, як окупанти відходили. І от, наприклад, на переправах, як я вже згадав, їх регулярно криють КАБами, ракетами, то це з повітря, там. От якщо переправа, це в основному удари з повітря. Якщо ми кажемо про будівельні роботи в глибині області, то це звичайна мінування. Є випадки, коли в FPV-дрони намагалися наздогнати наші снігоприбиральні машини.
Окрім нестачі державного фінансування на темпи ремонтів впливає кадровий дефіцит – підрядним організаціям бракує кваліфікованих інженерів та робітників.
Підписуйтесь на Telegram-канал “Новини АТН”