Труднощі з логістикою в умовах воєнного стану ставлять на межу зникнення цілі галузі аграрної промисловості Харківської області. На сьогоднішній день існує високий ризик втрати вже зібраного врожаю, що зберігається.
Про це повідомляє Newsroom із посиланням на аграрного експерта, директор ФГ «Альфа» Євгена Іванова.
За його словами, сьогоднішня тарифна політика Укрзалізниці з перевезення не враховує тих ризиків, які з’явилися у сільському господарстві з урахуванням війни, що може негативно позначитися на розвитку великої кількості підприємств області.
«Укрзалізниці потрібно більше спілкуватися з фермерами та великими виробниками, тому що сьогоднішні тарифи на залізничні перевезення на фоні складнощів з іншими видами транспорту, втрати аграріями техніки та посівних площ ставить багато підприємств області на межу виживання», – зазначив експерт.
Крім того, Євген Іванов наголосив, що відсутність можливості для аграріїв вивезти врожай, створює серйозні ризики втрати більшої частини вже зібраного врожаю, який зараз перебуває на зберіганні.
«Зерно – це продукт, що швидко псується. Якщо ми не вивеземо накопичені обсяги найближчим часом, ми ризикуємо втратити врожаї кукурудзи, пшениці, насіння та інших культур. Він просто зіпсується», – підкреслив експерт.
За словами Євгена Іванова, потрібно терміново розпочати діалог аграріїв, обласної влади та Укрзалізниці про ситуацію з тарифами та знайти способи регулювання ситуації, щоб не втратити вже зібраний урожай та зберегти на плаву стратегічно необхідні підприємства АПК.
Нагадаємо, до війни експорт зерна був одним із головних джерел надходжень валюти до бюджету України. За місяць у середньому Україна експортувала 5 мільйонів тонн. За два місяці війни ця цифра впала до 0,5-0,6 мільйона тонн. Наразі через військові дії експорт українського зерна практично заблокований. Також дуже обмежені можливості продажу зерна на внутрішніх ринках через проблеми з логістикою.
Як новини АТН повідомляли раніше, Євген Іванов заявляв, що Харківщина ризикує втратити 25% аграрного бізнесу через курс долара.
На думку експерта, виживання аграрного бізнесу за умов повномасштабної війни опинилося під великою загрозою. По-перше, експорт сухопутними коридорами ускладнює і робить дорожчою логістику. А, по-друге, вважає Іванов, коли аграрії отримують свої валютні надходження, то вони трансформуються у «долар по 29,25», хоча його реальна вартість приблизно на 25% вища.
Підписуйтесь на Telegram-канал “Новини АТН”